Mert még ugyan egy, két könyv hátravan az idei évből (Zelk Zoltán verses- mesés kötetete és Zacher újraolvasása), azért lassan itt az ideje a Várólistán túli összegzésnek is.
Számszerűen a tavalyi listának, ugye, épp a fele lett és amennyiben befejeztem a még idénre tervezetteket, akkor sem fog jelentősen megugorni.
Nem mondom, hogy nem vagyok csalódott a drasztikus csökkenés miatt... azt sem, hogy nem fogadtam már meg, hogy jövőre szeretnék sokkal többet olvasni (különösen, ha arra gondolok, hogy mennyire aránytalanul oszlanak meg az olvasott könyveim, ha a hónapokat nézzük), de legalább jobban odafigyelni... Ez most, különböző, rajtam kívül(is)álló okok miatt így alakult és egészen szomorú se lehetek, mert az idei év úgy néz ki, hogy másról
De még így is voltak benne említésre érdemes dolgok.
Szilágyi István lett az egyértelmű kedvenc az idén, a frissen felfedezettek közül, hisz nagyon tartottam a regényétől, de néhány sor után már simán levett a lábamról, nehézkesebb nyelvezet, vagy nem épp szokványos történetszövés ide, vagy oda...
..., de sikerült Popper Pétertől is több nagyon klassz könyvet elolvasni. És akkor vannak a megunhatatlan kedvencek: Ágota Kristóf, Leiner Laura, Feldmár... néhány erélyi (Dragomán, Papp Sándor Zsigmond) szerző alkotásait is sikerült elcsípnem,
Voltak a régen várt, cím, vagy borító alapján kinézett könyvek, pl. a Beszélnünk kell Kevinről, vagy Megmaradt Alice-nak, esetleg a Fehér, mint a tej, piros, mint a vér... szerencsére ők is a hamar megszerethető kategóriába kerültek.
Nagy csalódása az idei évnek...? Talán Niccoló Ammaniti regénye. Igen, tavaly ő volt a kellemes meglepetésként felfedezett újdonság. Jövőre is szeretnék tőle olvasni, talán majd akkor kiderül, hogy hova is kerül ő tulajdonképpen nálam.
Kerstin Gier sorozata sem nekem íródott, de ugyanebben a kategóriában élvezhettem Ally Carter sajnos rövidebb, de annál szórakoztatóbb sorozatát. Vagy Anna és a francia csók is ugyanez a kategória, csak kedvesebben, nekem tetszőbben.
Veszedelmes viszonyok... na igen, talán ez kerülhet még az én ettől egészen mást vártam (valami jobbat) kategóriába.
Volt több, igazából lektűrnek is nehezen nevezhető alkotás. Nagyjából épp arra voltak jók, amiért olvastam őket. Egyszerű, sok gondolkozást nem igénylő kikapcsolódásnak. Nem születtek belőlük blogbejegyzések sem, mert nem voltak azok a tipikusan sok gondolatot ébresztőek... De képmutatás lenne azt állítani, hogy nem kellenek a piacra. Elférnek és néha csak úgy elolvas az ember egyet, kettőt...
Leiner Laura a 2014-es évemet is végigkísérte. Sok SzJG volt benne. Nem egészben újraolvasva, inkább kedvenc részek rongyosra olvasása volt idén. No és persze az új könyvei. Amik, egyelőre, nálam továbbra is a kötelező kategóriába maradnak. Mert a hibáival együtt is egyszerűen szórakoztatóak.
Ugyanebben a kategóriában találtam rá Sohonyai Editre. Kedves, ifjúsági. Szerettem olvasni.
Idén is sikerült teljesítenem a Várólistám csökkentését és jövőre is be van tervezve Várólista 2015 . Idén azt is végiggondoltam, hogy bizony bizony, rengeteg jó könyvet köszönhetek a listának. Igazi nagy klasszikusokat is, akikkel a
Az idei lista:
1.
Kovács Kovi István: Bűnös élvezet
|
2.
Ally Carter: Ha megtudnád, hogy
szeretlek, meg kellene öljelek
|
3.
Kari Hotakainen: Az életkereskedő
|
4.
Victoria Forester: A lány, aki tud
repülni
|
5.
Kerstin Gier: Rubinvörös
|
6.
Szabó Anna Eszter, Nagy Szilvia:
Tudom, mit csinál a gyereked szombat éjjel!
|
7.
Ally Carter: Görbüljek meg, ha igazat
mondok
|
8.
Papp Diána: Bodza Bisztró
|
9.
Angel Barta:
Titkos szerelmi affér Párizsban
|
10. Polcz Alaine: Egész
lényeddel
|
11. Schäffer Erzsébet: A temesvári lány
|
12. Lázár Ervin: A
manógyár
|
13. Szilágyi István: Kő
hull apadó kútba
|
14. Niccoló Ammaniti:
Ahogy Isten parancsolja
|
15. Nagy Szilvia, Szabó
Anna Eszter: Egyetemista lány támogatót keres
|
16. Agota Kristof:
Trilógia
|
17. Stephanie Perkins:
Anna és a francia csók
|
18. Nyáry Krisztián:
Így szerettek ők
|
19. Lászlóffy Aladár: Papírrepülő
|
20. Vámos Miklós: 135 lehetetlen történet
|
21. Kerstin Gier: Zafírkék
|
22. Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok
|
23. Popper Péter:
Praxis avagy angyalok a tű fokán
|
24. Popper Péter:
Lélekrágcsálók
|
25. Timur Vermes: Nézd,
ki van itt
|
26. Békés Pál: A
Félőlény
|
27. Thomas Harris: A
bárányok hallgatnak
|
28. Kerstin Gier: Halálom után felbontandó
|
29. Harper Lee: Ne
bántsátok a feketerigót!
|
30. Anne Rice: Interjú
a vámpírral
|
31. Sohonyai Edit:
Engem szeress
|
32. Leiner Laura: Akkor
szakítsunk
|
33. Lisa Genova:
Megmaradt Alice-nek
|
34. Alessandro
D'Avenia: Fehér, mint a tej, piros, mint a vér
|
35. Sohonyai Edit:
Szerelemlék
|
36. Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről
|
37. Kerstin Gier: Smaragdzöld
|
38. Sohonyai Edit Le a
pasikkal!
|
39. Popper Péter Egy
illúzió halála
|
40. Popper Péter:
Felnőttnek lenni…
|
41. Agota Kristof
Tegnap / A Szörny
|
42. Papp Sándor
Zsigmond: Semmi kis életek - Erdélyi történet
|
43. William Makepeace
Thackeray: Hiúság vására
|
44. John Green:
Csillagainkban a hiba
|
45. Eleanor H. Porter:
Az élet játéka
|
46. Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás
|
47. Emma Chase: Behálózva
|
48. Jennifer L. Armentrout: Obszidián
|
49. Melissa P.: Minden este 100-szor, kefével
|
50. Lisa Jane Smith: Vámpírnaplók 1. – Ébredés
|
51. Borbély Szilárd: Nincstelenek
|
52. Po Bronson, Ashley
Merryman: Amit rosszul tudtunk a gyerekekről
|
53. Jon Ronson: A pszichopatateszt
|
54. Feldmár András Most
vagy soha
|
55. Dragomán György: A
fehér király
|
56. Leiner Laura: Késtél
|
57. Ágai Ágnes: Kamaszságok
|
58. Julie Kenner: Forró rabság
|
59. Tóth Krisztina: Vonalkód
|
60. Hervay Gizella:
Életfa
|
61. László Noémi: Nonó
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése