2014. december 21., vasárnap

Várólista 2015

És akkor jöjjenek a 2015-s tervek... nem lett olyan elit és kult, mint a 2013-as, vagy a 2014-es listám. Talán mert ott már sok olyan könyvet kivégeztem, amiket épp ennek a kihívásnak a szellemiségéhez tudok kötni. No nem baj. Igyekeztem azért jövőre is egy számomra mindenképp tetszetős listát összeállítani...:)

1. Harper Lee: Wer die Nachtigall stört… - , mert ettől jobb motíváció nem is kell, hogy németül is olvasson az ember :)

2. A. J. Cronin: Réztábla a kapu alatt - , mert sokszor néztünk szembe. Annó még otthon, a polcról szemezett velem. Mindig el szerettem volna olvasni, pedig fogalmam nem volt, hogy miről is szól igazán. Fülszöveg alapján pedig különösen jöhet:)

3. Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére - , mert már idén majdnem összejött, de aztán túl testközeli volt. Azt hiszem, hogy itt az ideje legyőzni a saját démonaimat. 

4. Bartis Attila: A nyugalom - , mert ez is olyan illik féle kategória. És noha mindig kíváncsi voltam arra, hogy milyen, valahogy mégis mindig kimaradt.

5. J. R. R. Tolkien: Der kleine Hobbit - , mert néha az ember egyszerűen nagyon vágyik Tolkien világába...

6. Örkény István: Babik - , mert érdekes volt a címe... ezért került a várólistámra. És különben is, olyan rég olvastam Örkényt... 

7. Máté Angi: Az emlékfoltozók - avagy mesék a szeretetről - ,  mert kell ilyen is. És mert Máté Angit is rég olvastam...

8. Anne B. Ragde: Berlini nyárfák - , mert mindig a második kötetet akartam cím és borító alapján elolvasni..., de örökké hanyagoltam, hogy ááá, ez egy második kötet, azzal nem lehet elkezdeni. No, ha ezen túljutok, akkor akár jöhet majd a második is :) ja és norvég. Ez sem volt utolsó szempont.  

9. Németh László: Iszony - nem mondom, hogy nem gondolkoztam el, hogy tavaly után kerüljön-e fel ismét, vagy hagyjam, de valamiért mégis nagyon el szeretném olvasni. Remélem 2015 az ő éve is lesz!

10. Raana Raas: Kiszakadtak - , mert tetszett az első rész és idén sikeresen megszereztem a kötet teljes egészét :)

11. Jeanette Winterson: Miért lennél boldog, ha lehetsz normális?- , mert tervben van a beszerzése és kellő motíváció lesz hozzá a kihívás. A cím pedig különben is magáért beszél.

12. Richard Gordon: Miből lesz az orvosdoktor? - szintén régi várólistás. Valahol picit azért mégis tartok az olvasásától, ezért inkább szépen hozzácsatoltam a listához. Így azért nagyobb lesz a motíváció:)

 Alternatív lista:  

1. Henri Charrière: Pillangó - már fogalmam nincs, hogy mivel kapcsolatban került fel a várólistámra, csak abban vagyok egész biztos, hogy nagyon érdekesnek találtam, amikor valamilyen aktuális napi témára ki lett vetítve, talán mint Pillangó effektus... :)

2. Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája - azért került a várólistára, mert jó volt a címe és tetszett a borítója. Már 2014-ben is rövidtávú tervben volt az olvasása, de időközben kimaradt.

3. Rejtő Jenő: A tizennégy karátos autó - mert valami rejtélyes oknál fogva nagyon keveset és nagyon ritkán olvasok Rejtőtől. Pedig amit olvastam tőla az tetszett... Szóval ideje folytatni.

4. Jostein Gaarder: A történetárus - , mert kinek ne keltené fel az érdeklődését ez a cím. Ja és hírtelen lett lecsekkolva a szerző. Igen, szintén norvég.

5. Janne Teller: Semmi - , mert fülszöveg alapján nagyon bejövősnek tűnik, miközben tele van rejtélyekkel...

6. Alberto Moravia: A római lány - , mert már ősidők óta a várólistámon szerepel. A könyv borítóját szerintem álmomból felébresztve is megismerném. Épp ideje, hogy ne csak kívülről ismerjem.

7. Rados Virág: Bipoláris - félig szakmai okokból került a várólistámra. Idén megszereztem és mégsem kezdtem neki... na majd most:)

8. Tóth Krisztina: Magas labda - , mert idén megvolt a Vonalkód és szeretnék tőle valami másra emlékezni... olyanra, mint a Pixel, vagy a Hazaviszlek... :) 

9. Zsuzsa Bánk: Der Schwimmer - , szintén megvan egy ideje... szintén mindig halogatva volt. Remélem sortkerítek rá 2015-ben. 

10. Lázár Ervin: Hapci Király - , mert már idén is nagyon akartam és mégis elmaradt. Lázár Ervinből és a mesékből pedig soha de soha nem elég... (arról nem beszélve, hogy vele kapcsolatban egyik mese követi a másikat, soha nem lehet egynél megállni :) )

11. Tari Annamária: Z generáció - , mert egyből nagyon lelkesen lenyúltam magamnak idén, ahogy közvetlen közelébe jutottam  (hisz már régen elolvasni akarós könyv volt) és közben valahogy mégis kimaradt... 

12.Stendhal: Vörös és fekete - , mert gondoltam egy nagyot és úgy döntöttem, hogy ideje bevállalni:)

És akkor majd 2015-ben is olvasásra fel! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése