És akkor jöjjenek a 2015-s tervek... nem lett olyan elit és kult, mint a 2013-as, vagy a 2014-es listám. Talán mert ott már sok olyan könyvet kivégeztem, amiket épp ennek a kihívásnak a szellemiségéhez tudok kötni. No nem baj. Igyekeztem azért jövőre is egy számomra mindenképp tetszetős listát összeállítani...:)
1. Harper Lee: Wer die Nachtigall stört… - , mert ettől jobb motíváció nem is kell, hogy németül is olvasson az ember :)
2. A. J. Cronin: Réztábla
a kapu alatt - , mert sokszor néztünk szembe. Annó még otthon, a polcról
szemezett velem. Mindig el szerettem volna olvasni, pedig fogalmam nem
volt, hogy miről is szól igazán. Fülszöveg alapján pedig különösen
jöhet:)
3. Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére - , mert már idén majdnem összejött, de aztán túl testközeli volt. Azt hiszem, hogy itt az ideje legyőzni a saját démonaimat.
4. Bartis Attila: A nyugalom - , mert ez is olyan illik féle kategória. És noha mindig kíváncsi voltam arra, hogy milyen, valahogy mégis mindig kimaradt.
5. J. R. R. Tolkien: Der kleine Hobbit - , mert néha az ember egyszerűen nagyon vágyik Tolkien világába...
6. Örkény István: Babik - , mert érdekes volt a címe... ezért került a várólistámra. És különben is, olyan rég olvastam Örkényt...
7. Máté Angi: Az emlékfoltozók - avagy mesék a szeretetről - , mert kell ilyen is. És mert Máté Angit is rég olvastam...
8. Anne B. Ragde:
Berlini nyárfák - , mert mindig a második kötetet akartam cím és borító
alapján elolvasni..., de örökké hanyagoltam, hogy ááá, ez egy második
kötet, azzal nem lehet elkezdeni. No, ha ezen túljutok, akkor akár jöhet
majd a második is :) ja és norvég. Ez sem volt utolsó szempont.
9. Németh László: Iszony -
nem mondom, hogy nem gondolkoztam el, hogy tavaly után kerüljön-e fel
ismét, vagy hagyjam, de valamiért mégis nagyon el szeretném olvasni.
Remélem 2015 az ő éve is lesz!
10. Raana Raas: Kiszakadtak - , mert tetszett az első rész és idén sikeresen megszereztem a kötet teljes egészét :)
11. Jeanette Winterson: Miért lennél boldog, ha lehetsz normális?- , mert tervben van a beszerzése és kellő motíváció lesz hozzá a kihívás. A cím pedig különben is magáért beszél.
12. Richard Gordon: Miből lesz az orvosdoktor? - szintén régi várólistás. Valahol picit azért mégis tartok az olvasásától, ezért inkább szépen hozzácsatoltam a listához. Így azért nagyobb lesz a motíváció:)
Alternatív lista:
1. Henri Charrière:
Pillangó - már fogalmam nincs, hogy mivel kapcsolatban került fel a
várólistámra, csak abban vagyok egész biztos, hogy nagyon érdekesnek
találtam, amikor valamilyen aktuális napi témára ki lett vetítve, talán
mint Pillangó effektus... :)
2. Muriel Barbery:
A sündisznó eleganciája - azért került a várólistára, mert jó volt a
címe és tetszett a borítója. Már 2014-ben is rövidtávú tervben volt az
olvasása, de időközben kimaradt.
3. Rejtő Jenő: A tizennégy karátos autó - mert valami rejtélyes oknál fogva nagyon keveset és nagyon ritkán olvasok Rejtőtől. Pedig amit olvastam tőla az tetszett... Szóval ideje folytatni.
4. Jostein Gaarder:
A történetárus - , mert kinek ne keltené fel az érdeklődését ez a cím.
Ja és hírtelen lett lecsekkolva a szerző. Igen, szintén norvég.
5. Janne Teller: Semmi - , mert fülszöveg alapján nagyon bejövősnek tűnik, miközben tele van rejtélyekkel...
6. Alberto Moravia: A római lány - , mert már ősidők óta a
várólistámon szerepel. A könyv borítóját szerintem álmomból felébresztve
is megismerném. Épp ideje, hogy ne csak kívülről ismerjem.
7. Rados Virág: Bipoláris - félig szakmai okokból került a várólistámra. Idén megszereztem és mégsem kezdtem neki... na majd most:)
8. Tóth Krisztina: Magas labda - , mert idén megvolt a Vonalkód és szeretnék tőle valami másra emlékezni... olyanra, mint a Pixel, vagy a Hazaviszlek... :)
9. Zsuzsa Bánk: Der Schwimmer - , szintén megvan egy ideje... szintén mindig halogatva volt. Remélem sortkerítek rá 2015-ben.
10. Lázár Ervin: Hapci Király - , mert már idén is nagyon akartam és mégis elmaradt. Lázár Ervinből és a mesékből pedig soha de soha nem elég... (arról nem beszélve, hogy vele kapcsolatban egyik mese követi a másikat, soha nem lehet egynél megállni :) )
11. Tari Annamária: Z generáció - , mert egyből nagyon lelkesen lenyúltam magamnak idén, ahogy közvetlen közelébe jutottam (hisz már régen elolvasni akarós könyv volt) és közben valahogy mégis kimaradt...
12.Stendhal: Vörös és fekete - , mert gondoltam egy nagyot és úgy döntöttem, hogy ideje bevállalni:)
És akkor majd 2015-ben is olvasásra fel! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése