2014. január 4., szombat

Ally Carter: Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek

 „Ha valaha is azon gondolkodnál, hogy valaki nem túl jó-e neked, azt tanácsolom, nézd át a szemetét. Azután senki sem tűnik felsőbbrendűnek.” 

Nagyon nagyon tetszett. Úgy egészen az utolsó 20 oldalig. Akár még kedvenc is lehetett volna a saját kategóriájában, hisz könnyed, szórakoztató, érdekes, stílusos. Olyan lett a vége, mintha szólt volna valaki az írónőnek, hogy még van 20 perce és be kell fejezni a regényt... értem én, hogy nem lehet minden könyvnek vattacukor rózsaszín a vége..., de a sötétkék véget is fel lehet szebben, megnyerőbben, szórakoztatóbban építeni. Ezen okok miatt megmarad a tetszett kategóriában. Nem lesz kedvenc, de azért levadászom a második kötetét is, biztos ami biztos.

Cammie Morgan a Kivételes Ifjú Hölgyek Gallagher Akadémiájának diákja. Tipikus lányiskola ez, amennyiben szokványosnak tekinthető, hogy a tanulók harci művészeteket, valamint a kémiai hadviselés legújabb módjait sajátítják el, és CIA–kódok feltörésével szerezhetnek plusz krediteket. Cammie Morgan kémnek tanul. Tizennégy nyelven beszél folyékonyan, és hétféleképpen képes puszta kézzel megölni valakit, de minden tudománya csődöt mond, amikor találkozik egy hétköznapi fiúval, aki őt ugyanolyan hétköznapinak hiszi, mint bármelyik másik lányt…

És hogy miért szórakoztató?

„Megfigyelési jelentés”
A munkatársak egy sor felderítési akciót hajtottak végre, amelyek során a következő megfigyeléseket végezték:  A célszemély: Josh Adamson Abrams, lakhelye 601 North Bellis Roseville, Virginia.
A célszemély online aktivitásának átvizsgálása kimutatta, hogy rendszeresen e-mailezik Dillon Jones-szal, nickneve D’Man (ugyancsak a North Bellis Streeten) – leggyakrabban „tök baró” videojátékokkal, „ciki” filmekkel, „az én hülye” apámmal és iskolai feladatokkal kapcsolatban.
Foglalkozása: másodikos a Roseville Gimnáziumban, ami a Harcos Kalózok otthona (de nyilvánvalóan nem harcolnak túl jól, hisz a további kutatások kimutatták, hogy a győzelem-vereség arányuk 0-3).
Átlaga: 3,75. A célszemélynek, úgy tűnik, nehézségei akadnak a számolással és a famegmunkálással. (Ez kizárja a NSA kódtörő és a Szexi asztalos című otthon-átalakító tv-showban befutható karriert. NEM zárja ki azonban annak lehetőségét, hogy dögösen néz ki szerszámövben.)
Úgy tűnik, a célszemély kiváló angolból, földrajzból és állampolgári ismeretekből.


Vicces: 
 Az egyik pillanatban még állsz, örülsz, hogy eszedbe jutott csokit hozni magaddal, és akkor. .. PUFF… minden elsötétül.
Hát ez történt. De bepánikoltam? Dehogy. Azt tettem, amire kiképeztek. Megragadtam a kart, áthelyeztem a testsúlyom, és támadóm nyomatékát önmaga ellen fordítottam.
Gyorsan történt. Nagyon gyorsan. Ijesztően. Ez-a-kéz-halálos-fegyver gyorsan.
„Annyira jó vagyok!” – gondoltam, egészen addig, amíg meg nem láttam, hogy Josh fekszik a lábaim előtt, bénultan.
– Ó, basszus! Annyira sajnálom! – kiáltottam, és felé nyújtottam a kezem. – Úgy sajnálom. Jól vagy? Légyszi, legyél jól! 


És mindeközben azért nagyon kedves. Akár az Anyuka saját története, akár a főszereplőjé, aki nem az az egyből kedvenc lesz típus, de nem is az a dolga. 
Csak a vége...

Évekig azt hittem, hogy kémnek lenni kihívás. Kiderült, hogy lánynak lenni a trükkös rész.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése